tika ku kealpaan , kau bisikkan bicara keinsafan , kau beri kekuatan tika aku diuji dengan dugaan , saat ku kehilangan keyakinan , kau nyalakan harapan , saat ku meragukan keampunan Tuhan , kau katakan rahmatNya , mengatasi segalanya . .

Tuesday 25 September 2012

perhiasan terindah


manis c:
 
seindah hiasan adalah wanita solehan .
 
kejernihan wajahmu ,
sempurna pada pandanganku ,
kau kerana keturunan terpilih ,
disanjung serta dihormati ,
kau permata kesedehanaanmu ,
mengecap kekayaan dunia ,
kau mestika ketaqwaan dirimu ,
itu yang merantai jiwaku . . .
 
 
 
uhibbukumfillah !
sesungguhnya setiap kejadian-Nya itu sangat cantik dan indah . semoga kita tergolong dalam setiap nikmat yang Allah jadikan kepada kita , kecantikan , kesihatan , iman dan islam serta kesihatan tubuh badan . kehidupan di dunia ini umpama sebuah roda besar yang sentiasa berputar tanpa henti . jika diteliti dari pelbagai aspek , dapat kita fahami makna tersirat di sebalik roda itu , roda umpama masa yang tidak pernah berhenti untuk menunggu kita . sebaliknya kita yang harus peka untuk mengejarnya . manakala naik turunnya roda itu umpama kehidupan kita sebagai hamba Allah yang sentiasa khilaf dan melakukan kesalahn . kadangkala kita alpa akan nikmat yang Allah beri pada kita walaupun sekecil kuman , namun , andai kita dilanda musibah dan kesusahan , cepat-cepat kita mencari Allah untuk memohon pertolongan .
 
adakah itu sifat seorang hamba yang taat ?
sesungguhnya kita telah diciptakan-Nya dari tanah dan disempurnakan dengan organ yang cantik dan tersusun . bersyukurlah atas segala nikmatnya . seandainya roda kita berhenti secara tiba-tiba , adakah taubat kita masih diterima ? nauzubillah .
 
 
bersama-samalah kita kembali ke jalan-Nya . sesungguhnya Allah sangat menyayangi hamba-hambanya yang bertaqwa dan bersyukur . begitu juga buat wanita , lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik kerana keadilan ditujukan kepada yang melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran . sama-sama lah kita menuju kearah kebaikan kerana , kita sama-sama mahukan srikandi yang soleh dan bakal menjadi imam buat kita sehingga ke akhir hayat . aminn
 
 
:: bunga solehah ::
 
:: srikandi soleh ::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...