tika ku kealpaan , kau bisikkan bicara keinsafan , kau beri kekuatan tika aku diuji dengan dugaan , saat ku kehilangan keyakinan , kau nyalakan harapan , saat ku meragukan keampunan Tuhan , kau katakan rahmatNya , mengatasi segalanya . .

Wednesday 25 April 2012

fitrah lelaki dan perempuan .





assalamualaikum .
hari ni nak cerita tentang perempuan dan lelaki .
secara am nya seperti yang kita tahu , makhluk Allah ni semuanya telah pun diciptakan secara berpasangan . Alhamdulillah . tapi pasangan yang mcm mana ?  semestinya pasangan yg sesuai untuk nya . seperti yang telah Allah firman dalam surah An-Nur ayat 35 :

"lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik"

 Allah dah beri jaminan dah pada kita .  jadi tak perlu lah nak risau-risau . tak perlu lah nak bergaduh bertarik tudung hanya merebutkan seorang lelaki , bertengkar sepak terajang
semata-mata kerana merebut seorang lelaki . malahan , tak perlu nak berusaha mencari pasangan atau nama sedap nya "couple" lagi-lagi masa zaman persekolahan ni . bukan nak kata tak boleh , tapi takut khayal . tapi yang boleh maintain tu , Alhamdulillah , teruskan lah secara ikhlas . berkekalan ke jinjang pelamin .

 kita sebernarnya tak boleh nak nafikan yang kita tak ada perasaan sedikit pun suka pada orang . mesti ada , sebab kita semua sudah baligh kan ? cuma awak semua kena lah pandai mengawal perasaan , jangan sampai terjerumus ke lembah yang tak baik (zina) . diri sendiri yang susah nanti .

wahai perempuan , tahukah kamu seandainya si lelaki tersentuh anggota kamu walau dalam keadaan tak sengaja , akan timbul sesuatu perasaan yang berlainan ? wahai lelaki , tahukah kamu bahawa hati seorang perempuan tersangat halus dan lembut ? oleh itu wahai perempuan , jagalah batas pergaulan kamu . kamu adalah sebuah perhiasan yang tidakterhingga nilai nya .

"seindah hiasan adalah wanita solehah"

oleh itu wahai kaum adam , mengertilah perasaan kaum hawa yg sememang nya hati mereka sangat lembut dan halus , sensitif dan mudah tersentuh . hanya sebaris senyuman dari kamu akan membuat kan si kaum hawa tersentuh dan akan mengingati nya . hargailah antara satu sama lain . kasih sayang itu harus hukum nya , namun ? atas dasar islam dan niat nya kerana Allah .


"kalau awak nak cinta dan kasih sayang saya ,
  dapatkan cinta dan kasih sayang ALLAH dengan ikhlas ,
  nescaya percayalah ,
  cinta dan kasih sayang saya untuk awak
  akan ikhlas hanya kerana ALLAH . "

         UHIBBULKAFILAH
>aku mencintaimu kerana Allah<

                                   
                                                                                                                            

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...