tika ku kealpaan , kau bisikkan bicara keinsafan , kau beri kekuatan tika aku diuji dengan dugaan , saat ku kehilangan keyakinan , kau nyalakan harapan , saat ku meragukan keampunan Tuhan , kau katakan rahmatNya , mengatasi segalanya . .

Saturday 5 May 2012

facebook .






sebenarnya apa kegunaan facebook ? untuk bersosial denagn orang luar ? ke untuk menambah kawan atau untuk mencari masalh peribadi orang ? tak pastilah mana satu tujuan kita berfacebook . bagi saya facebook ni tempat untuk meluangkan masa lapang . nak tahu isu semasa dan keadaan kawan-kawan saya yang jauh dimata namun dekat di hati ini .

tapi saya pelik tengok yang sesetengah ahli facebook . letak gambar yang tak sepatutnya . tentulah awak tahu , perempuan lah yang buat mcm ni kan . kenapa ? apa tujuan buat macam tu ? nak tunjuk dekat siapa agaknya ? saya jugak perempuan . tetapi berpada-pada lah sikit wahai sayang . jangan sampai lelaki label kita yang bukan-bukan . saya bukan memanda-mandai tapi kawan saya yang bernama lelaki pernah bertanya pada saya :

" zara , kenapa orang perempuan suka dedah aurat ? dalam facebook tu aku tengok bukan main lagi . apa tujuan sebenarnya ? "

Ya Allah , apa agaknya saya nak jawab . segan rasanya ada orang lelaki tanya macam tu . saya cuma tersenyum dan berkata " setiap orang berpandangan lain-lain" . lalu kawan saya pun tersenyum dan kembali menumpukan semula pada pengajaran . saya tak marah awak tak pakai tudung , hidayah di tangan Allah . tapi jgn paki baju bertali-tali sampai boleh menimbulkan sesuatu perasaan pada kaum lelaki . saya sayang awak wahai perempuan . sebab tu sya menasihati awak . semoga kita sama-sama perbaiki .

#seindah hiasan adalah wanita solehah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...