tika ku kealpaan , kau bisikkan bicara keinsafan , kau beri kekuatan tika aku diuji dengan dugaan , saat ku kehilangan keyakinan , kau nyalakan harapan , saat ku meragukan keampunan Tuhan , kau katakan rahmatNya , mengatasi segalanya . .

Wednesday 21 November 2012

seandainya . . .


cinta itu menggembirakan .
bukan memberi kedukaan .
 
cintailah Allah ,
nescaya cintamu kepada
makhluknya juga akan terpelihara ..
 
 
Jika aku jatuh hati ,
Izinkan lah aku menyentuh hati seseorang yg ikhlas menyintaiku . .
Agar aku tidak jatuh ke dalam jurang cinta nafsu . .

Jika aku jatuh cinta ,
Cintakan lah aku pada seseorang yang melabuh kn cintanyayg sejujur2nya ,
Sesungguhnya cinta itu bernilai dan berharga buat diriku . .

 
Tapi . .
Jika cinta itu bukan benar2 milikku ,
Aku harus akui nya kerana cinta dan kasih sayang manusia ,
Hanyalah setitis jika dibandingkan dengan selautan cinta dan kasih sayang Allah . .
Sekiranya aku kehilangan setitis itu ,
Ia tidak akn menjejaskan kehidupan ku ,
selagi yang selautan itu masih aku miliki . .

semoga cinta Allah itu kekal aku miliki ,

kerana kerana cintaNya , aku akn disayangi hamba-hambaNya ..


 
~uhibbulkafilah ~
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...