tika ku kealpaan , kau bisikkan bicara keinsafan , kau beri kekuatan tika aku diuji dengan dugaan , saat ku kehilangan keyakinan , kau nyalakan harapan , saat ku meragukan keampunan Tuhan , kau katakan rahmatNya , mengatasi segalanya . .

Friday 30 November 2012

sweetnya~

~pengantin baru~
 
hai assalamualaikum antum~
 
nampak tak gambar kat atas ni ? sweet kan mereka ? mereka berdua ni pengantin baru . dapat maklumat ni dari facebook . ya Allah sweetnya ! ! ! memang sangat tertarik lah dengan pasangan ni . ada aura mereka tersendiri tau tengok gambar ni . ade sesiapa yang pasang angan2 nak jadi macam ni tak ? kalau ada tu alhamdulillah , hidayah telah awak perolehi . kalau takde ? hmm~ semoga Allah turunkan hidayah pada awak secepatnya . aminn
 
alang2 dah masuk bab kawin2 ni kan , boleh jugak sentuh bab cinta sekali . mula2 nak buat analisis item . ade ke manusia dalam dunia ni tak pernah ade perasaan suka pada insan berlawanan jantina dgn nya ? jeng3 . teeeettttt~ mestilah tak ada kan . sebab Allah dah ciptakan manusia ni sentiasa tertarik dengan jantina yang berlawanan dengan nya . masyaAllah . tak sangka begitu sempurna ciptaan Nya .
 
sesetengah orang ada cakap yang bercinta selepas kawin tu adalah yang terbaik . saya sokong ! sebab bila bercinta selepas kawin ni macam2 faedah kita dapat . yang pastinya semua tentang orang yang bakal kita kawini tu adalah rahsia . dan rahsia tu kan kita bongkar lepas kawin nanti . tak ke sweet gitu . hehe . kalau yang dah bercinta sebelum kawin , semua tentang dia kita dah tawu . jadi nanti dah tak ada yang special dalam kehidupan kita . hilang dah semangan inkuiri kita pada dia .
 
dengan adanya macam tu , segala pergaulan kita akan terjaga , nak jumpa pun segan , nak tegur pun segan , nak bergurau lagilah segan , pakej dgn nak jalan same2 pun segan . haa , bila semua nya dah jadi segan maknanya kita ada perasaan malu . alhamdulillah~ malu tu sebahagian daripada iman . kalau boleh bertepuk tampar , peluk sana peluk sini , pegang sana pegang sisni , naik motor kesana kemari , tu nampaknya dah hilang rasa malu . harapnya taklah . sebab bila hilang je perasaan malu pada diri kita ni , maka iman kita pun hampir hilang . iman kita ada masalah .
 
duhai teman , jangan lah engkau bimbang , Allah sudah menetapkan sejak azali lagi siapakah jodohmu . dan setiap jodoh yang dipertemukan tu akan saling melengkapi antara satu sama lain . yang saya tahu lah kan , orang kata kalau kita ni jenis pendiam , jodoh kita adalah orang yang ceria dan peramah . begitulah sebaliknya . subahanallah ! Allah sentiasa nak manusia ni dalam keadaan sempurna . terima kasih ya Allah ! semoga kita akan terus memperbaiki diri kita . perbaiki amal , iman , taqwa ,dan peribadi kita . harapnya dia juga turut sama dalam proses bermujahadah . agar kita dapat bina sebuah keluarga yang bahagia dan mendapat keredhaan Allah . aminn
 
  nurul iman
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...